Menu
Me
11:11
زندگی هیچه پس هیچ باید تموم بشه

مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

تنهاترین نهنگ دنیا

دوشنبه, ۶ آذر ۱۳۹۶، ۰۴:۰۲ ب.ظ
iday - Whale - Single
عنوانی بود که نیویورک تایمز در سال ۲۰۰۴ به یک وال آبی داد!
مدت دو دهه است که دانشمندان در جستجوی صدای اسرار آمیز نهنگی هستند که به نهنگ تنهایی معروف شده است و فرکانس صدایی تولید می‌کند که به هیچ گونه نهنگ دیگری در جهان شباهت ندارد. 
نهنگ ۵۲ هرتزی ، نامی بود که دانشمندان پس از ضبط صدایش برای او در نظر گرفتند . 
محدوده صوتی آواز وال‌های آبی بین ۱۵ تا ۲۰ هرتز است 
در حالی که آواز این نهنگ فرکانسی معادل ۵۲ هرتز داشت ، 
در نتیجه توسط هیچ نهنگ دیگری قابل شنیدن و شناسایی نبود ...

این نهنگ که به خاطر فرکانس صدایش «52 هرتز» نیز نامیده می‌شود 
تنهاترین نهنگ دنیا خوانده می‌شود که هیچ پاسخی برای نغمه‌های عاشقانه‌اش دریافت نمی‌کند.
«52 هرتز» نه تنها در فرکانسی به مراتب بالاتر می‌خواند، 
بلکه بسیار کوتاه‌تر و به دفعات بیشتری نسبت به دیگر گونه‌های نهنگ می‌خواند،
تو گویی به زبانی صحبت می‌کند که تنها خود آن را می‌فهمد
و عجیب‌تر آنکه در انتخاب مسیر مهاجرت خود هم هرگز مسیر سایر نهنگ‌ها را انتخاب نمی‌کند!
 
iday - Whale - Single

گروه iday که یک گروه موسیقی روسی می‌باشد 
با الهام از زندگی این نهنگ یک قطعه ساخته‌است 
که از صدای ضبط شده همین نهنگ تنها هم در این قطعه استفاده شده است.
صدای پس زمینه آهنگ آوای تنهاترین نهنگ دنیاست.
این داستان شاید حکایت تنهایی خیلی از ما باشد ،
سخن گفتن و زیستن در آواها ، رویاها و دنیاهایی که توسط دیگران قابل دیدن، شنیدن و درک کردن نیست.

 

آواز نهنگ‌ها صدایی است که نهنگها از خود در می‌آورند و از آنجایی که این صدا موزون است بدان آواز می‌گویند.
سازوکار این آواز بسیار مشابه دیگر پستانداران دریازی مانند دلفینها و گراز دریایی است.
نهنگ‌ها از این آوا برای پیدا کردن جفت خود استفاده می‌کنند و این آوا می‌تواند تا ده‌ها کلیومتر به گوش نهنگ‌های دیگر برسد.
 
 
منبع: http://22dlera.biz

 

نظرات (۱۲)

اینجا استیکر نداره ؟ من احساساتمو با اون بروز بدم

نوچ نداره

 مرسییییییییی چرا این وبلاگ انقد خلوته ولی اونیکی اونقد شلوغه ؟ اینجا هم که قشنگه

حتما مطالبش واسشون جذاب نیست

اره شاید ولی مطالبش برا من خیلی جذابه دستت درد نکنه و خسته هم نباشی منم دیگه زیاد دارم حرف میزنم فک کنم

نه تو که عزیز دلی 

چه جالب:(

وایی خدا افشین باورت نمیشه آهنگه پخش شد همراه باهاش از یه سایت دیگه یه آهنگ پخش شد و روی لپ تاپ خودم هم از طریق دوتا برنامه دوتا آهنگ مختلف پخش شد:/

بعد تازه صدای فیلم فروزن هم پخش شد. منم که چند دقیقه پیش تو وبلاگ ترسناکت بودم یه لحظه با خودم گفتم نکنه جنی چیزی رفته تو لپ تاپ همه رو با هم پخش کرده:/

چن تا چن تا؟ مگه میشه .

آخه صدای فروزن مال انیمیشنش بود که از vlcپخش شد. آهنگه روی لپ تاپ خودم هم از طریق vlc و kmp پخش شد که هرکدوم متفاوت بودن. از دوتا وبلاگ تو هم دوتا آهنگ مختلف پخش میشد:/ داشتم خنگ میشدم. همین الان دوتا آهنگ همزمان پخش میشه:/

آره ولی این که باهم پخش شدن عجیبه

کار لولو بوده:)

.

ایی از اون قورباغه بدم میاد:/

.

چرا قیافه ات اونطوری شد

🤣

. خوشگل نیست؟ 

ورلد واید نادر ازین نهنگه میترسه ناموسن :/

نه نهنگ خوبیه 
trust me 
.

هایییی عزیزم

سلام با منی؟

قلبم نازکه 

الان گریه اممم بیشتر شد :|   ولی خاب  درک خوبی داره 

.

سلاممممممم خوبی افشین

هققق دلم برات تنگ شده بود 

TT

چخبرا ؟

اومدم اینطرف اونطرف نمیشد پیام بزارم اخه

اصلا ببینم یادته منو یا نوچ ؟؟

امروز نتایج کنکور هم اومد اصلا خوب نبود هعیییییی

سلام کامنتا رو که باز کردم
ممنون دیگه همین که هنوز وبلاگ یادمونه خودش خیلیه
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">